vrijdag 7 april 2017

Nóg meer kippen

Alle kippen zijn nu af, dat ging wel erg vlot.
Ik zal ze straks eens bij elkaar leggen en gaan bedenken of ik het patroon verder volg of zelf iets bedenk voor het in elkaar zetten van de top.

ps. De kleuren zijn niet helemaal goed uitgevallen op de foto's. Ik ben afhankelijk van de lichtinval van het moment, want even met de blokken naar een leuk plekje lopen om ze mooi te fotograferen, zit er nog even niet in


Het revalideren gaat aardig naar wens, ik ben nu verder dan na de eerste operatie na twee weken. Dat stemt hoopvol. De pijn neemt nu echt af en de oefeningen toe.
De fysiotherapeut zet me stevig aan het werk. Dacht ik goed te lopen, is hij het er niet mee eens "je loopt met een stijf been!, buigen, buigen buigen"


Goed dat hij daar zo streng op let. je vergeet echt hoe je dingen moet doen. "Bewegingsonwetendheid" noemt hij het, en is normaal na zo'n ingreep.
Je moet eerst weer ervaren hoe je bepaalde spieren ook alweer aanspant. Daar heeft hij handige trucjes voor en dat helpt enorm. 


Dan dus gedurende de dag meerdere malen (maar gedoseerd) oefenen. Het leukste is toch om even een klein stukje buiten te lopen (met twee krukken). Ik kom echt altijd wel buren tegen en heb dan een gezellig praatje. Leuk, want de hele dag in huis en weinig mobiel zijn, is soms wel stilletjes.
Daarbij is het heerlijk lenteweer en geniet ik van de bloesems en eerste groene blaadjes in ons buurtje.


Gelukkig is er ook aanloop van verschillende lieve mensen. Met een vriendin had afgesproken dat ik haar ga helpen met een applicatie quilt die zij zelf ontworpen heeft.
Ze heeft problemen met haar handen waardoor ze zelf nog maar heel kort een paar steekjes kan zetten.  Zo komt dat werk niet af en dat is zo jammer. het is een prachtig ontwerp.
Nu help ik haar elke week een handje.
 Kop koffie en een praatje erbij, tijd zat tenslotte en gezellig op de koop toe.


Fijne lentedag gewenst,
groetjes, Conny

10 opmerkingen:

Elizabeth zei

Ja, het licht is lastig nu hè bij fotograferen...
Een beetje fel en diffuus, ik herken het wel.
Jouw kipjes zijn ook leuk!
Fijn dat het goed gaat met revalideren. Je bent er wel een hele tijd uit op school nu, mis je de kinderen niet?
Alvast een goed weekend gewenst!

Groetjes, Elizabeth

FLR zei

Mooie blokken! En lichtval? Ik probeer het, maar doordat we een klein huis hebben met een houten plafond lukt het vaak niet. Ik heb altijd zo´n bewondering voor de foto´s van jou en anderen!
Wat lief dat je helpt met appliceren, mooie stoffen!
Sterkte met verder opknappen,
groetjes
Francisca

Floor zei

Wat een leuke stofjes gebruik je bij de kippenquilt, echt lenteachtig.
Goed dat je zo'n strenge therapeut hebt, uiteindelijk wil je graag weer alles snel kunnen, dus wie weet gaat het makkelijker dan met de eerste knie.
Lekker genieten van het buiten zijn en een praatje met de buren.
Groetjes,
Floor

Annie Kingma zei

Fijn dat het revalideren goed gaat.
Mooi werk maak je, en gezellig samen appliqueren.
Hoop dat het zo doorgaat, en is de fysio wat streng, geeft zeker het goede resultaat.
Spreekwoord zegt. Zachte heelmeesters geven stinkende wonden.
Fijn weekeinde.
Groetnis Annie

quiltmarjanneke zei

Heerlijk je kippen! Mooi dat het revalideren goed gaat, maar niet overdrijven he!

Dientje zei

Je schiet lekker op met je kippen. Fijn dat de revalidatie zo goed gaat. Dat geeft de burger moed. Succes. Groet, Dientje

Ineke zei

Wat spannend, die kippen-quilt!!! Begint er erg mooi uit te zien. En erg lief van je dat je nog iemand helpt met applicatie.
Fijn dat de revalidatie goed gaat, succes en sterkte verder.
Fijn weekend

Yvonne zei

Gezellig zo samen werken aan een quilt. En je kippenquilt wordt super! Het nuttige van het revalideren met het aangename van het quilten lijkt me een goede combinatie!

BezigeBijMirjam zei

Wat heerlijk dat het revalideren voorspoedig gaat. En de kippen al af. Leuk zo in de Paastijd om aan een kippenquilt te werken. Gezellig het samen werken aan een quilt. Fijn weekend Conny!

Marijke zei

Leuk je kippen echt toepasselijk in de weken voor Pasen.
Wens je een spoedig pijnloos herstel!
groetjes van Marijke