zaterdag 18 maart 2017

Nog even ....

...heb ik de laatste hand gelegd aan een paar goede doelen quiltjes.


Eerder dit jaar had ik al veel stof (deels gekregen) versneden in vierkanten en die per vier blokken aan elkaar genaaid. 
Ik hoefde er alleen nog een top van te maken door er sashings tussen te zetten.




Dat ging gisteren ineens niet meer van een leien dakje.  
Keer op keer knapte de bovendraad.
Van alles al geprobeerd, andere draadspanning, andere draad, maar het gebeurde steeds opnieuw.
Toen een nieuwe naald erin en het probleem was opgelost....grrr had ik dat maar eerder gedaan, dat had me veel ergernis gescheeld. Blijkbaar sleet de draad te snel in de oude naald.
In elk geval kon ik toen weer wat opschieten.



Na het in elkaar zetten van de top, knoopte ik met een katoentje op de kruispunten, de top aan de fleecedeken, die de achterkant vormt, vast.



Zo had ik de afgelopen weken weer vier dekentjes voor een goed doel af.


Lekker fleurig zijn ze geworden.




Ik heb ze gisteren meteen weggebracht naar een bee- maatje, die ze verzamelt. 
Mooi op tijd klaar voor de operatie, wie weet wanneer ik pas weer naar de zolder kan en mijn naaimachine kan gebruiken.

Hier nog mijn vest in wording.


Het is weer wat gegroeid en het ingebreide motief wordt nu duidelijker.
De hoofdkleur van het motief is donkerblauw,. Voor de achtergrond heb ik een zogenaamde toverbol gemaakt door van 8 tinten steeds een stuk van 6 - 10 meter af te breken, aan elkaar te knopen en tot 1 bol op te rollen, dan krijg je vanzelf een mooi kleurverloop.
Dat had ik nog nooit eerder zo gebruikt, maar het bevalt me wel.


Ik tel de dagen nu af, woensdag krijg ik de tweede knie prothese, nog wat laatste klussen in huis en dan kan ik mijn koffertje inpakken. Spannend, maar ik (mijn knie) ben er hard aan toe!

groetjes, Conny

16 opmerkingen:

Sylvia`s Quilts zei

Sterkte woensdag! En hopelijk na de operatie een goede revalidatie periode.
Is toch nog wel even doorbijten denk ik!
Groetjes Sylvia.

Truus zei

Lekker voldaan gevoel nu je weer een aantal quilts klaar hebt.
Je bent helemaal klaar voor woensdag. Kan me goed voorstellen dat je graag je andere knie ook gedaan wilt hebben.
Sterkte en ik duim woensdag voor jou.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

BezigeBijMirjam zei

Je ook niet al te druk maken Conny, anders ga je vermoeid het ziekenhuis in. Dat moet ook niet! Wordt mooi jouw trui!

Floor zei

Je gaat echt supersnel met je goede doelen quiltjes!
Zijn leuk en fleurig geworden.
Dat breiwerk vind ik ook erg mooi. Wel lastig om die draden af te breken en aan elkaar te knopen.
Dat moet je dan straks allemaal weg gaan werken, niet het leukste werk lijkt me.
Veel sterkte woensdag.
Groetjes,
Floor

Yvonne zei

Wat goed dat je snel nog even een paar dekentjes hebt gemaakt voor het goede doel! Zo lief dat je dat doet terwijl je toch zelf ook genoeg aan je hoofd hebt! Nu maar rustig in de voorbereiding naar woensdag, alvast sterkte gewenst.

Annie Kingma zei

Wat een mooie stapel dekentjes.
Het breiwerk is prachtig.
Sterkte voor de komende operatie.
Groetnis Annie

Ineke zei

Heel veel sterkte voor woensdag! Wel heel mooi, je goede doelen-quiltjes.
Liefs, Ineke

quilting Jeannet zei

Mooie frisse kleurtjes die je gebruikt voor de dekentjes, wat zullen ze blij zijn met jou en wat doe je dat even snel zeg. Je breiwerk ban ik weg van, maar ja, fan van fair isle he ;) En je knie, tja, ik heb bewondering voor je , dat weet je, want een tweede keer is toch echt een ander gevoel dan een eerste keer, want dan weet je wat het werkelijk inhoud, en dat is pittig, heel pittig.

Quilting Moesje zei

Fijn dat je er nog op tijd achter kwam om een nieuw naaldje in de machine te doen ! Knap zeg de dekentjes en lief :0))
Veel sterkte en een geslaagde operatie gewenst !

Groetjes,
Simone

klazienshandwerk zei

Sterkte Conny, dapper hoor om meteen voor de tweede operatie te gaan.
Al genoeg werkjes klaar gelegd? 😉

Dientje zei

Heel veel sterkte met de operatie. De kindjes zullen blij zijn met de dekentjes. Goed herstel.
Groet, Doentje

Yvonne zei

Leuk zijn je quilts geworden.
Heel veel sterkte a.s. woensdag en daarna tijdens de revalidatie!
Groetjes,
Yvonne

Marijke zei

Vrolijke quilts zijn het geworden!
Heel veel sterkte de komende tijd!
groetjes van Marijke

Jane in Cumbria zei

je breiwerk is prachtig! Veel sterkte woensdag en daarna, want dan heb je wel een poos veel geduld nodig!

Unknown zei

Mooi die fleurige quilts. Dankbaar werk. Ook van mij Sterkte toegewenst

Geke zei

succes knie-lotgenootje. Ik hoop dat de operatie prima iss verlopen en de revalidatie goed gaat