vrijdag 1 april 2016

Aanpakken maar!

Vanmorgen rond half tien reed ik met Wilma mee naar Hillie. Dat is niet ver, maar we hadden de auto volgeladen met naaimachines en twee dozen lappen.
Dat was op de fiets niet gelukt.



Martha van een andere bee was daar ook al en samen staken we stevig de handen uit de mouwen.


Omdat ik de stoffen al in blokjes had gesneden konden we meteen aan het werk met onze goede doelen kinderquiltjes.


Steeds konden we met drie personen achter de naaimachine, terwijl nummer vier de blokjes voor een volgend quiltje klaar legde.


Een andere quiltster heeft bij Hillie dit vrolijke kant-en-klare cijferquiltje gebracht. Geweldig!
Eronder een kindertop uit Hillie's eigen stoffenvoorraad.


Met de stoffen die zo gul gegeven waren door Helga en Jeanneke was er veel variatie mogelijk.
Kijk maar mee.






Moet je zien...al vlug hadden we drie tops liggen voor de knuffelquiltjes.
(helaas zijn de foto's die ik met mijn mobiel nam wat flets)


Soms even improviseren als er een kleurtje op was, dat gaf vaak weer een verrassend resultaat.


En we gingen gewoon door.



Hier een overzicht van tops en ook al afgewerkte quilts.


De meesten liggen gevouwen. Er was geen ruimte om ze allemaal in hun geheel te laten zien. 








Wat was dit leuk vandaag. 
Gezellig met een stel quilters hard aan de slag voor het goede doel. Ik heb er energie van gekregen.
We spreken vast nogmaals af.
Er is nog stof.
Er moet gedubbeld worden, en doorgestikt en biesjes aangezet.

Geniet van de zon!
Fijn weekend allemaal.

8 opmerkingen:

Jeanneke zei

Jullie maken veel kinderen blij...en minstens één volwassene: mij.
Fantastisch, wat jullie met die lapjes al hebben gedaan!
Een genot om te zien, waar ze anders maar hadden liggen te liggen op een plank of in een kist onder mijn bank :>)
Veel plezier en voldoening verder gewenst.
Groetjes,

Jeanneke.

Elizabeth zei

Tjonge, dat was een heel productief dagje zeg ...
En daarbij ook nog eens gezellig en samenbindend.
Wat hebben jullie leuke tops gemaakt!
En nu lekker weekend gaan houden..

groetjes, Elizabeth

Floor zei

Wat supersnel gaat dat, jullie lijken wel een heuse quiltfabriek!
Leuke vrolijke quiltjes zijn het geworden, daar zullen de kindertjes blij mee zijn.
Fijn zonnig weekend gewenst.

Truus zei

Geweldig zoals jullie bezig geweest zijn! Maar jij had al veel voorwerk gedaan en dan kun je lekker opschieten.
Succes met het afwerken en een zonnig weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

Yvonne zei

Wat super dat jullie dit doen met elkaar! Ik word helemaal vrolijk van al die leuke kleurrijke quiltjes!

dineke zei

Uit ervaring weet ik hoe blij kinderen zijn met zo'n quilt. Een nichtje van mij kreeg er een in een amerikaans ziekenhuis en was zielsgelukkig dat iemand speciaal voor haar zoiets moois had gemaakt! Dus succes verzekerd met jullie prachtige werk.

els zei

Geweldig, wat een productie! Wat moet het leuk zijn om zo'n vrolijk quiltje op je bed te krijgen. Wat zullen jullie met een tevreden gevoel naar huis zijn gegaan.

Quiltlia zei

Wat een team-work en wat zijn het vrolijke quiltjes.Echt een heerlijk gevoel geeft dat om samen iets te doen.
Groetjes Lia