maandag 30 november 2015

Wat een Quiltweer.....

Zondag. 
Storm giert om het huis, regen zwiept tegen de ramen...donker was het buiten en knus was het binnen. Warm, kaarsje aan.
Geen zin in een nat pak, dus we bleven lekker thuis.
Ik ben onder mijn Gronings Blauw gekropen om weer wat blokjes te quilten.


Voor wie het niet (meer) weet: dit is een zelfbedachte mix van  145 blokken uit verschillende boeken: Blokjes van vroeger/ SBS/ Farmers wife/ een blokken encyclopedie/ zelf ontworpen blokken/ blogblokken (neeftjesblog)/ Blackbirddesign/ internetvondsten. De top heb ik 2013 gemaakt.
Applicatie, paperpiecing en gewoon patchwork., met de hand en met de naaimachine.


Eindelijk komt het eind in zicht.

Na geregeld doorprikken moeten er nu nog 17 van de 145 blokjes doorgepit te worden.


Hier kun je zien hoe ik op elke sashing een soort krullende lijn maak.


En er zijn heeeeel veeeeel sashings. Wat een mega quilt (voor op ons lits jumeux)
De hoek linksonder op de foto moet nog gequilt worden, dan de rand nog...


Ik ben gisteren met die storm weer heerlijk opgeschoten.
Het eind komt in zicht.


Dus nog even doorzetten.


Fijne week gewenst en veel plezier met Sinterklaas!
groetjes, Conny

(ps. wil je meer zien over het maken van deze quilt klik hieronder dan op de link: blokjes van vroeger. Gaandeweg heeft íe de naam Gronings Blauw gekregen.  Helaas : bij de oudste blogjes ontbreken soms wat foto's)

11 opmerkingen:

Gingini zei

Dat wordt een pronkjuweel! Lekker doorquilten, het is er nu echt het weer voor. :)

Monica zei

Wow, wat ziet dit er prachtig uit, inderdaad is het ook vandaag weer écht quiltweer. Leuk hoor zo'n megagrote quilt met verschillende blokken.
Veel succes met de laatste loodjes!

Yvonne zei

Wat een mooie blokken...! Fijn dat er schot in zit, het is er inderdaad het ideale weer voor. Als er al quiltweer bestaat dan zijn we de afgelopen tijd goed bedeeld!

Truus zei

Wat een tegenvaller --dacht dat je het al helemaal had door gepit. (lol)
Lekker warm onder je pronk en tegelijkertijd er aan werken...ideaal toch!
En als je de quilt zat bent dan hou ik me aanbevolen.
Veel plezier met het afmaken.
Gezellige avond
groetjes, Truus uit Drenthe

Floor zei

Vanmiddag zei ik tegen mijn man: "de eerste die nu nog durft te schrijven dat het zulk gezellig quiltweer is, met de kaarsjes en de verwarming aan, die doe ik wat!!!".
Laat jij dat nu zijn :-)
Nou ik zal me inhouden hoor, maar ik kan die regen en wind niet meer zien en horen en ik vind het ook helemaal niet gezellig!
Vanmorgen naar Appie, en daarna 3 x met de hond naar buiten, en maar regenen... :-(
Maar je quilt ziet er schitterend uit Conny, dat maakt het wel weer goed.
Wat een grote is het het, heerlijk om straks onder te kruipen in bed en dan daar te blijven totdat het weer voorjaar is.
Geniet jij nog maar van de kaarsjes (heb ik ook aan hoor) en het quilten.
Groetjes,
Floor

Ineke zei

Ik ben het volkomen met je eens dat het ideaal weer is om te quilten, maar van mij mag de regen wegblijven. Bah, net thuis van mijn werk, door de storm, dat is niet leuk!!!
Wat wordt dit een prachtige quilt, benieuwd hoe het er helemaal uit ziet.
Liefs, Ineke

conny's quilts en creaties zei

Haha Floor en Ineke, dat was gisteren hoor (heb vandaag geen quilt-steek uitgevoerd, ook ik baal ervan. Ben vandaag 2x met de hond en 1 x op de fiets nat geplensd....grrr..dus maak het daarom binnen maar gezellig.

Annelies zei

Ziet er prachtig uit !

Frea zei

De laatste loodjes.....
Je quilt wordt erg mooi, maar inderdaad, wat een werk zeg. Je had gelijk, dat je er al quiltend onder kroop.
Ga ik hem de volgende bee af zien?
Groetjes Frea

Carin Wijnand zei

Wat is het prachtige quilt, zo leuk als die verschillende zelf gekozen blokken bij elkaar en de kleureen <3

Bed, breakfast en quilts zei

Wat een superidee, al je. Lievelingsblokken in één quilt!