vrijdag 4 september 2015

Wollig

Ja, ik ben even helemaal in de wol....
Kijk maar!


De gehaakte omslagdoek groeit gestaag.


Die haak ik met in kleur verlopende sokkenwol
(uit de geweldige plaatselijke wolwinkel)



Ik ben gisteren begonnen met de Fair Island Sampler II van Wieke van Keulen
Het eerste patroon is af.


Nog een foto om de kleuren iets beter te laten zien.



Allerlei blauw en paars tinten met wat groenig, ecru en een enkel streepje rood 
(denk ik nu)
Ik zie wel welke kleur ik wanneer ga gebruiken.

Het is lang geleden dat ik Fair Island gebreid heb (ooit meerdere truien). 
Ik gebruik voor het eerst de tweehandige techniek. 
De ene kleur sla je dan om met rechts en de andere kleur met links. 
Werkt geweldig. Nooit meer al die draden in de knoop en het gaat al best snel.

??"Vrijdag Breidag"??.
Misschien wordt dat wel wat voor me deze komende herfst. 
Vrijdag ben ik vrij en kan ik met het patroon van Wieke bezig dat ze elke woensdag op haar site zet.

Mmm ga ik vanavond wat quiltsteekjes zetten of ga ik met omslagdoek verder?




8 opmerkingen:

Conny's-blog zei

Ben niet de enige dus die in de wolletjes zit.
Ben de laatste tijd ook van alles aan het haken en breien.
Ook leuk toch om te doen.
Je omslagdoek word erg mooi zeg...............liefs.Conny

baukje zei

Ja hoor het wordt weer brei en haakweer, gelukkig want ik miste het wel. Mooie omslagdoek wordt het .

Truus zei

Je omslagdoek wordt prachtig en ik vind de kleuren mooi.
Heb me wel aangemeld voor de omslagdoek maar ben nog niet begonnen.
Veel plezier met breien.
Goed weekend
groetjes, Truus uit Drenthe

ria zei

Je omslagdoek wordt echt helemaal super, ik denk er ook over om nog 1 van sokkenwol te maken vind de jouwe echt superrrr.
Ja heerlijk he dat wolwinkeltje hier :-)

Yvonne zei

Wat heerlijk om te kunnen kiezen uit zoveel mooie dingen om te maken. Prachtig wordt je sjaal met die kleuren en dat breien vind ik kunstig!

Floor zei

Ja.... dat wordt nou een dilemma.... als je alle twee leuk vindt, wat ga je dan doen?
Je omslagdoek wordt prachtig en nu al zo lekker groot.
Tweehandig breien.... geen idee hoe dat gaat, maar ik ben ook niet zo'n breister meer.

wietskesquilts.blogspot.nl zei

Prachtig geworden. Mooie kleurtjes

Pauline zei

Wat een heerlijke onderbreking van je quiltsteekjes, die ook altijd heel mooi zijn, soms wil je even iets anders in handen hebben en wol voelt ook zo lekker, zeker met dit weer lijkt het me zalig om iets warms te maken, een soort nestelen voor de winter.