vrijdag 28 augustus 2015

Wat een drukke weken waren het...

Het is al even geleden dat ik van me liet horen.
Na het laatste bericht hebben we man en zwager afgehaald in Eindhoven.

Hier ie je ze landen!


Na ruim 2100 km fietsen (van Veghel naar Rome) zijn ze weer thuis!
Wat een prestatie.
Dat was een ontvangstcomité waard.


Na een paar dagen thuis gingen we er even een weekend samen op uit naar Eernewoude
in Friesland.



In Eernewoude logeerden we vlakbij "het Quiltkabinet"
Op de foto is het dat huisje met puntdak (rechts), prachtig gelegen aan het water.
Natuurlijk ben ik er wel even binnen gegaan....



Qua handwerken gebeurde hier bijna niets behalve dan een
heel klein beetje quilten van het Gronings blauw.


Op 16 augustus begon de school weer en gisteren (dus na nog geen twee weken)  kregen we meteen de onderwijsinspectie op bezoek.
Dat vroeg nog veel voorbereiding van zaken waar we voor de zomer niet aan toe gekomen waren.
Dit jaar heb ik weer groep 4 en een ochtend groep 6.
 Daarnaast was ik druk om de nieuwe groep te leren kennen en van alles op te starten. en ook moest ik zelf weer in het werkritme te komen. 

Voor handwerk had ik zo geen tijd of puf.


Gisteren was een enerverende dag. De inspecteurs kwamen ook bij iedereen in de klas kijken en ondanks al mijn ervaring was ik best zenuwachtig.
Verder lichtten ze alles dat met het onderwijs en de school te maken heeft grondig door. Alle documenten waren al bestudeerd en er vonden vele gesprekken plaats.
Aan het eind van de middag hoorden we meteen dat we alles voldoende en sommige zaken zelf goed doen.
Niet voor niks zo hard gewerkt met elkaar!
Wat een opluchting.

Als beloning trakteerde ik mezelf vanmiddag op mooie wol en ben lekker gaan zitten haken aan een omslagdoek.
Heerlijk, eindelijk weer handwerktijd!


Fijn weekend gewenst!


11 opmerkingen:

Truus zei

Lees ik het goed--inspecteurs? Kwamen ze met meer??
In mijn tijd kwam er maar een inspecteur langs en dat vond ik al spannend genoeg.
Dit haakwerk heb je dan ook best verdiend na alle inspanningen op school.
Mooie kleuren-is het een verloopgaren??
Veel haakplezier en een goed weekend
groetjes,Truus uit Drenthe

conny's quilts en creaties zei

Ja Truus dit was een Pilot van het nieuwe toezicht onderwijs inspectie. Ze komen met twee personen en bij het klassenbezoek kijkt een naaste collega met hen mee.

baukje zei

Ik ben net als Truus verbaasd, inspecteurS. In mijn tijd kwam er een inspectrice die er ook echt zo uit zag. Ik was ook zenuwachtig en van alles liep mis, brrrrrrr ze was tevreden hoor maar ik herinner het me nog goed.
Je hebt je wol wel verdiend!!!!!

Floor zei

Fijn dat al jullie harde werken niet voor niets was en dat alles is goedgekeurd.
Het lijkt me moeilijk een nieuwe klas. Al die namen onthouden dat duurt wel even.
Je hebt wel een bolletje wol verdiend :-)

Yvonne zei

Heerlijk om te logeren op een plek met een quiltwinkel in de buurt!

Bezig Plus zei

Eernewoude zo'n mooi plekje om te logeren.... en dan ook nog lapjes in de buurt... heerlijk...
Felicitaties voor de fietsers, maar ook voor jou omdat je op school alles zo goed voor elkaar had....
Prima idee dat vieren met een mooi wolletje....
Steekjesgroetjes

Gonda Westra-Steursma zei

Ja, wat een leuk plekje is dat hè? Eernewoude. Wij hebben er jaren gestaan op de camping en heel veel gezeild. Eens deed ik een workshopje bij het Quiltkabinet. Maar dat is alweer tien of vijftien jaar geleden.
Maar wat heb je het dan direct al weer heel druk. Je zit direct wel weer in het ritme en fijn dat alles goedgekeurd is. De mensen kijken je toch op de vingers. Enfin, na het drukke werken ook gelukkig weer tijd voor iets moois. Ben benieuwd naar het eindresultaat. Fijne weekend.

Quiltin' Mama zei

The Shawl you have started is beautiful! January is when we have a certification inspection and we started preparing a month ago . . so 6 months prep. Glad your cyclists made it home safely. That is my husbands love - hiking and cycling. Cheers!

neeftje zei

Wat fijn dat de fietsers weer veilig thuis zijn! En dan nog even zo'n heerlijk uitstapje! Werkse!

Annie Kingma zei

Gezellig je blog te lezen
De fietsers weer thuis, en in onze provincie lekker er even uit.
Alles weer op rij, en een mooie garen voor de omslag doek
Fijne Zondag.
Groetnis Annie

Lida zei

Ik ben boekhouder en elke maand moest natuurlijk alles kloppen, maar het was toch ieder jaar weer spannend als de accountant kwam, dus ik begrijp de spanning die jou en je collega's hadden en zeker als je amper weer aan de slag bent gegaan! Geniet dus nu maar van een mooi weekend en steekjes, groetjes
Lida