zaterdag 25 juli 2015

Alles in het teken van de fietstocht.

Nou, ik meld me maar weer eens even.
Het is even geleden.
Veel staat hier in het teken van de fietstocht van man en zwager naar Rome.
Ondertussen ben ik er met mijn moeder heerlijk op uit geweest.


Tijdens de afgelopen week op Schiermonnikoog hadden we één regendag en heb ik wat aan de randjeslap geborduurd. Tja, welk motief zou er nu toch aan de beurt zijn?


Hieronder een impressie van het voor mij zo favoriete eiland Schiermonnikoog.
Vanuit onze woonplaats gaan we er ook regelmatig een dag naar toe, en nu was ik er een hele week.
Geniet maar even mee van vuurtoren, dorp, zon, zee, bloemen en dieren.































Dag Schier, tot een volgende keer.


Gelukkig kunnen de mannen elke dag bericht doen, hoe anders dan de tijd voor het mobiele verkeer.
Bij uitzondering mensenfoto's op mijn blog. De eerste dagen fietsten er twee vrienden mee tot de Lorelei aan de Rijn in Duitsland. Zij hebben onze stoere fietsers op de kiek gezet.


Helemaal naar Rome gaan ze.
Gisteren kwamen ze met 1000 km op de teller Oostenrijk binnen en vandaag zijn ze de eerste Alpenpas overgegaan. Een deel met de trein vandaag, want de Arlbergpas is door wegwerkzaamheden gesloten voor fietsers.

Dat gaat dus goed.
Leuk is dat ze regelmatig met andere Rome-fietsers op dezelfde route op kunnen trekken (vooral op de camping, fietsen doen ze op eigen tempo)

groetjes, Conny





10 opmerkingen:

brigitta seinen zei

Wat een prachtige foto's heb je op Schiermonnikoog gemaakt. Fijn dat de reis van de mannen goed gaat.

Floor zei

Wat een mooie foto's van Schiermonnikoog, en wat fijn dat jullie mooi weer hadden, dat was lekker genieten.
Wij zijn er ook ooit eens geweest en hebben gelogeerd in zo'n mooie echt Schiers huisje.
Maar we hoeven er niet meer heen, want we wonen nu al 30 jaar op Schiermonnikoog..... nee niet het eiland, maar onze straat heet zo :-)
Ik vind de mannen die zo'n eind fietsen heel stoer hoor!

Tilly zei

Wat een prachtige foto's heb je gemaakt Conny, en het zijn echte stoere mannen.
Groetjes Tilly

Bezig Plus zei

Wat een stoere mannen die zo'n reis ondernemen, ze zullen vast met heel veel mooie verhalen terug komen......
Pracht foto's van Schier.... dank voor het mogen meegenieten...
Je RPW lap wordt prachtig!
Steekjesgroetjes Anje.

ireneinhetatelier zei

Heerlijk, die foto's van Schiermonnikoog, wat zul je genoten hebben... Je hoeft niet zo ver van huis, dat blijkt hier wel. Maar die mannen, dat is een hele prestatie! Fijn, dat je steeds op de hoogte kunt blijven, dat was vroeger wel anders...

Marlies Mansveld zei

Wat een mooie foto's en wat een prachtige randjeslap maak je!

Martine zei

Wat leuk dat je de fietsende mannen in je lap verwerkt hebt. En Schiermonnikoog lijkt me een eiland om te genieten.

Guusje, zei

Wat een heerlijk weekje heb je gehad met je moeder en wat knap op de fiets naar Rome.

Yvonne zei

Fijn dat jullie de mannen kunnen volgen op hun tocht. Dat zijn toch wel de zegeningen van onze moderne tijd of niet?
Prachtige foto's van Schiermonnikoog, ben er nog nooit geweest dus leuk die plaatjes!

Quilting Moesje zei

Wat een mooie foto's van Schiermonnikoog :0)
Nog succes voor de mannen op hun tocht gewenst