dinsdag 9 juni 2015

Pfff wat ben ik druk.....maar ook bezocht ik het textielfestival in de Weerribben...

Het zijn echt de laatste loodjes van het schooljaar, waarbij je het gevoel hebt zo langzamerhand op je wenkbrauwen te lopen.
Er moet nog zoveel gebeuren, rapporten, toetsen, groepsplannen evalueren ......en nog veel meer.
Deze week werkte ik ook al twee extra ochtenden om leestoetsen af te nemen.



Gelukkig kwamen schoonzus en zwager dit weekend langs en gingen we gezellig met elkaar op stap.
Mijn man en zwager willen deze zomer (over een week of 5) vanuit Brabant naar Rome fietsen.
Ja, Rome.
Ruim 2000 km geloof ik.
Op de fiets...



Daarvoor moet hard getraind worden (zaterdag 100 km) en schoonzus en ik bedachten dat dat zaterdag wel vanuit de Weerribben kon.


Dan voerden wij plan B uit.


Wij bezochten een deel van het textielfestival in Oldemarkt.


We genoten van heel veel moois.


En toen wij verzadigd waren van het kijken, en een overdosis wolligheden tot ons hadden genomen, reden we samen via een schitterende route en enkele gezellige terrasjes ;) weer naar Tolbert.


Kijk nog maar even mee om een indruk te krijgen van dit nieuwe festival voor creatievelingen.







Heel veel vilt op de leukste manieren toegepast.


"schapen"


Snoepgoed voor de wolliefhebbers.



Deze man liet zien hoe hij Staphorster stipwerk maakt. 
Helemaal met de hand.





Breinaalden polsdik om met giga dikke wol een tapijtje ofzo te breien.








Helemaal geïnspireerd zijn we zondag (toen de mannen alweer op de fiets verdwenen waren, nu voor een rit van 75 km) met zijn tweeën lekker creatief bezig geweest.

Ik heb een souvenir van spullen uit Normandië gemaakt.


Haha, we maakte er nogal een zooitje van....


Dit is mijn  "souvenir de Normandie" geworden.

Op het strand gevonden drijfhoutjes, bij een brocante gekochte oude sleutel (ook symbool voor het huisje waarvan de deur niet open wilde, zie link naar vorig blogje hierboven...) 
Lapjes gekregen van de textielkunstenares die ik er ontmoette. 
Een schelp en een wit kalksteentje met gat en een restje aangespoeld touw.
Het is een klein werkje van pakweg 12 x 15 cm in de stijl van de kerstblokjes van Quiltmania van deze winter.

Voor de zomer hebben schoonzus en ik ook al wat crea-plannetjes voor als wij "alleen en eenzaam" achterblijven  als onze mannen naar Rome ploeteren....

groetjes Conny



6 opmerkingen:

Ineke zei

Wat een moed van de mannen om helemaal naar Rome te fietsen. Ondertussen kunnen schoonzus en jij lekker van alles bezoeken. Leuke souvenier heb je gemaakt!!!
Liefs, Ineke

Truus zei

Wauw-éven' vanuit Tolbert naar de Weerribben fietsen....
Was zondag ook van plan om te gaan naar het festival.Helaas kwam er een kink in de kabel.
Mooi de snoeprollen en die vestjes!
Heb mezelf beloofd om nu een boottochtje te gaan maken komendezomer die nu ook in de Weerribben georganiseerd wordt.
Leuk is je Normandie souvenir geworden.
Sterkte met de laatste loodjes voor de vakantie.
groetjes,Truus uit Drenthe

Elizabeth zei

Ik herken de drukte van school op het eind van het jaar helemaal!
Maar wanneer is het eigenlijk niet druk :) vraag ik me wel eens af..?
Wat goed dat jullie toch nog tijd vonden/namen om even heerlijk wat anders te doen.
Ik heb genoten van de gave foto's!

Floor zei

Prachtig, wat je gemaakt heb! Kan wel zien dat je veel inspiratie hebt opgedaan met je bezoek aan die mooie tentoonstelling.
Leuk om plannen te maken als die mannen 2000 km !!! gaan fietsen.
Die hebben het vast ook leuk als de banden niet lek raken :-)

ireneinhetatelier zei

Het was leuk, he, bij het Festival. Zulke mooie dingen om te zien en al die leuke kramen ... Heb je ook gehoord, dat het over twee jaar weer gehouden wordt?
Je souveniertje is een schatje!

Madammeke Ongeduld zei

je zal je wel niet vervelen met zoveel leuke en mooie spullen