dinsdag 19 augustus 2014

Maandag Bee in Tolbert

In juni zijn we gestart met een nieuwe bee hier in Tolbert en maandag was de tweede maal dat we bij elkaar kwamen. 
Nu was dat op onze nieuwe locatie: een voetbalkantine. 
Op maandagochtend is er bij de voetbalclub een groep vrijwilligers aan het klussen. Die mannen vonden het wel interessant wat wij daar nu allemaal zaten te doen.

We schoven wat tafels aan elkaar en hadden er heerlijk daglicht bij.


Al met al hadden 6 vrouwen de regen getrotseerd en het is dan zo leuk om te zien wat er uit al die tassen tevoorschijn komt.


We hadden eerst nog een kleine show and tell.


Kijk eens wat een leuk detail met al die mini kraaltjes.


Dat geeft meteen al weer inspiratie!


Er wordt al hard gewerkt/gedacht aan de uitdaging die ik iedereen op de eerste bijeenkomst mee had gegeven in de vorm van lapjes overhemdstof.


Wat mooi, cathedral window! 
Ria beloofde meteen ons daar volgende keer een lesje over te geven.

Leuk is ook om te zien welke extra spullen er nog meer meekomen op een bee (de tafel stond natuurlijk zo vol!)
Handig speldenkussentje.


En dan alle praktische bakjes en mooie werkjes waar een ieder mee bezig ging.



Ho, er zat nóg een mooie quilt in de tas....


Ik heb mijn dilemma  dat ik heb met de ieniemienie hexagonnetjes, aan de groep voorgelegd.  Ik weet niet of ik de rand er nu wel of niet mee moet gaan versieren. Wordt het niet te druk...vind ik het zo nu wel of niet mooi? 
Ik weet nu nog niet wat ik ga doen.....


Eerst maar weer even bij de anderen kijken.


Een prachtige levensboom, klaar om gequilt te worden.


Winding ways van oud beddegoed.


En dan ineens wordt er een servet doorgestikt op de aanwezige naaimachine, om te demonstreren hoe dat nu zit met de cathedral windows. Leuk, creatief bedacht om het zo te doen. En zo kregen we alvast een idee van hoe het zou moeten.




En dan werd er ook nog een prachtige log cabin op de naaimachine gequilt.


Heerlijk al die creativiteit. 

Met een opgeladen batterij en veel inspiratie, kwam ik weer thuis en ben meteen verder gegaan een van de babyquilts verder door te quilten.
Morgen mijn eerste schooldag.

Fijne week allemaal!

11 opmerkingen:

quilting Jeannet zei

Nou, dat kan ik me voorstellen van die creativiteit, heerlijk om te zien waar anderen zoal mee bezig zijn, je boft maar met zo,n BEE. Werk ze weer!

Annie Kingma zei

Geweldig jullie Crea bee.
Mooi werk, wat een ideetjes.
Kijk ook uit naar onze eerst Bee van het winter seizoen
Groetnis Annie

Ria zei

Zonde om niks met de kleintjes te doen Conny. Ik zou ze alleen aan de onderkant zetten, zoals ze nu zitten.

Succes, echt einde vakantie weer en dan gezellig samen aan de slag. Leuk hoor. Groetjes Ria V.

Wilma Kuin zei

wat heerlijk om al die prachtige werken te zien en leuk om de raampjes te gaan leren!!

Floor zei

Altijd heel erg leuk zo'n bee.
Leuke verhalen en wetenswaardigheden uitwisselen met elkaar en natuurlijk zien waar een ander mee bezig is.
Hebben jullie al een naam bedacht?

Monica zei

Wat laat jij mooie werken zien, en gezellig zo'n bee, dat stimuleert inderdaad lekker weer, succes.

Johanna Zweden zei

Wat een gezellig Bee en wat een schitterend werk
Groetjes uit Zweden en een fijne dag

miekequilt zei

Dit moet toch gezellig zijn!! Wilden de mannen niet een steekje maken??

Marijke zei

Geweldige werkstukken super inspirerend!
groetjes van Marijke

baukje zei

Wat leuk dat je dit allemaal laat zien. Ook inspiratie voor ons!
En op naar de herfstvakantie......

klazienshandwerk zei

Ja, heerlijk zo'n bee, wat doe je dan veel inspiratie op he !
Veel plezier hoor !