zondag 20 april 2014

Een quiltje voor mijn moeder en een gratis patroon voor jullie.

Dit blogje heb ik klaar gezet en op het moment dat jullie het kunnen bekijken heeft mijn moeder het quiltje inmiddels net gekregen.

In de voorjaarsvakantie waren wij in Zutphen en daar kocht ik leuke lapjes. Daar maakte ik dit quiltje van  voor mijn (bijna) jarige moeder (78)


Een paar jaar geleden was ik op de regiodag in Ureterp en daar leerden wij een Dresden Plate te ontwerpen en maken. Deze variant maak je grotendeels op de naaimachine en dat sprak mij wel aan.


Het idee van de cirkels vond ik erg leuk. Ik zag dat op de quilt van Klazien Homans die een van de lesgevers op de regiodag was. Ik heb dat in dit quiltje toegepast.


Omdat ik inmiddels al weer 5 jaar blog heb ik het patroon van dit kleine quiltje voor jullie uitgewerkt.
Geen give away maar een aardigheidje voor iedereen die dat leuk vindt!
Je vindt het door boven aan in de balk op  de pagina "gratis patronen" te klikken.


Ps. als je hier oude blogs zoekt zul je merken dat ik steeds mijn blog opschoon, één van de oudsten blijft wel staan, dat herinnert mij aan het blogbegin.

Veel plezier met mijn quiltje "Johanna"
Genoemd en opgedragen aan mijn moeder.

11 opmerkingen:

ella zei

Wat mooi, daar is je moeder vast erg blij mee. Ik heb op mijn blog een foto geplaatst van wat ik met de stofjes aan het doen ben die ik bij jou heb gewonnen in de give-away een tijd terug. Misschien vind je het leuk om te zien.

Ineke zei

Wat een leuk quiltje is het geworden en je moeder zal er vast heel blij mee zijn. Gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder!
Dank je wel voor het patroon!!!

Liefs, Ineke

Floor zei

Een leuk quiltje voor de jarige Johanna.
Grappig mijn moeder heette ook zo.
Je schoont je blog steeds op schrijf je, maar dat betekent dus dat je zelf ook nooit meer iets kan opzoeken of herlezen, vind je dat niet jammer?

tiny zei

Wat een lief quiltje. Daar is je moeder vast heel blij mee. Fijne Paasdagen Tiny

Jeanneke zei

Wat een mooi cadeau voor je moeder en ook nog met haar naam! Lief hoor.
Dankjewel voor het patroon, Conny!
Groetjes,

Jeanneke.

Bernadette van gils zei

Alvast gefeliciteerd met je (bijna) jarige moeder. Zij zal zeker blij zijn met dit mooie quiltje
groetjes
Bernadette

baukje zei

Een schatje voor een schat van een moeder... (tenminste dat neem ik zo aaan) Gefeliciteerd met haar verjaardag en bedankt voor het patroon. Komt op de lijst!

Guusje, zei

Wat een mooie quilt daar zal je mam heel blij mee zijn en natuurlijk gefeliciteerd met haar.

Pauline zei

Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder, wat een leuke quilt heb je voor haar gemaakt!

Marijke zei

Mooi quiltje en gefeliciteerd met de verjaardag van je moeder!
groetjes van Marijke

baukje zei

Ik was in Nantes afgelopen week op de handwerkbeurs. Als je mij je adres mailt stuur ik je een kaart voor je textielkaarten verzameling. Ik weet hoe lang het wachten kan duren in het begin van PC. ..........