donderdag 13 oktober 2016

Stug doorgaan

Stug doorgaan met mijn oefeningen, het begint resultaat op te leveren, ik krijg weer wat kracht in mijn been.
Tussen de oefeningen door ben ik bezig met twee quiltprojecten.
Dear Jane doorquilten en Floral Beauty blokken maken.
(wat een luxe eigenlijk om zoveel quilttijd te hebben nu)

Om met dat laatste te beginnen, er zijn weer twee Floral blokken af.
Wat blijft het leuk deze blokken te appliqueren.



Iemand vroeg naar het verkoopadres van de letterlapjes, ik kon haar niet echt helpen. Ik spaarde de lapjes in de loop der jaren bij elkaar door ze te kopen op beurzen, in winkels en via internet. Wie er een tip voor heeft mag hem in de reacties zetten!

Het doorquilten van Jane moet ik wel wat doseren. Ik ben rechtshandig maar aan mijn linker elleboog voel ik  (te) goed dat die ook hard meewerkt bij het opvangen en opduwen van de naald en de stof aan de onderkant.


Het is net of elk blok me verteld hoe het doorgequilt wil worden. soms intensief, soms sober.

Dit blokje vroeg om cirkels.


Gewoon de dop van mijn waterfles gebruiken, die staat binnen handbereik.


Even tekenen en dan doorquilten.


De blauwe lijn dan nog even met een vochtig doekje deppen zodat ze verdwijnen.



Heerlijk afwisselend werk en erg leuk om die blokjes, die ik al jaren geleden maakte, weer door de handen te krijgen.








Zo nu eerst weer oefenen met kneeltjes knie en dan kan er weer een blokje gequilt worden.
Fijne dag allemaal.

9 opmerkingen:

Floor zei

Wordt mooi al die verschillende quiltpatroontjes in de Jane-blokjes.
Wel zo handig dat ze zelf inspraak heeft en je verteld hoe ze het wil hebben.
Allebei tevreden straks.

Truus zei

Heerlijke afleiding zo om de dag door te komen. En wat afwisseling met blokjes maken en doorquilten.
Afgelopen voorjaar heb ik op de regiodag in Ureterp bij Birdblocks uit Amsterdam nog stof gekocht met letters en teksten er op. In Quiltnieuws staat wel mailadres van haar.
Succes en sterkte met je oefeningen en veel quiltplezier.
groetjes, Truus uit Drenthe

Ineke zei

Hoi hoi, je brengt me wel op ideetjes, ben ook net begonnen met een quilt door te quilten. Ze worden mooi hoor, je blokjes van de Floral Beauty. Beetje raar, maar de quilt waar ik mee bezig ben heet ook zo, maar de blokken zijn totaal anders. En hou vol hé, die oefeningen ;-)
Liefs, Ineke

Villa Zeezicht zei

Erg mooi, allebei! Je kleuren zijn zo zacht en mooi, daar hou ik van! Veel plezier met doorpitten!

Conny's-blog zei

Fijn dat je vorderingen maakt met je been, goed blijven oefenen dus.
Je hebt leuke quilts onder handen zeg.............liefs.Conny

BezigeBijMirjam zei

Leuk, die blokjes van de Floral Beauty. Ik weet dat Je bij Fat Quarters in Culemborg ook lapjes met tekst kunt kopen.
En dan het quilten van je DJ. Zo mooi. Ik zie nu dat jij verschillende blokjes heb gemaakt met appliqueren en dan met de festonsteek. Ook leuk. Beterschap verder!

miekequilt zei

Wat een mooie bloemen maak je. Fijn dat het goed gaat met je knie!!

Annie Kingma zei

Fijn dat het beter gaat, en weer kracht in je been.
Mar door oefen .
Mooie quilt werk en ook de blokken prachtig.
Groetnis Annie

Ada Plouvier-Kopitopoulou zei

Mooi gaat die Dear Jane worden!