maandag 2 maart 2015

Voorjaarsvakantie, dubbelen met klemmen, en een raadseltje....

Vooorjaarsvakantie

Het laatste weekend van de voorjaarsvakantie zijn mijn man en ik even een paar dagen weg geweest, heerlijk.
We waren, net als vorig jaar, in een fijn hotel in Almen in de Achterhoek.
We troffen het met het mooie weer.

We wandelden en bezochten Zutphen (jaja ik ben er geweest....en ik kocht eindelijk de "perfect circels")

Verder waren we in Doesburg.

De winkels waren toen al dicht maar ik keek even binnen bij Lotus of Cairo, een winkel met spullen van de Egyptische tentenmakers.

Een foto van de etalage:

Even door de glazen deur gluren...


Het avondlicht valt net prachtig door het sfeervolle straatje.


Bij de Waag hebben we even wat gegeten en gedronken. De zon verlicht het gebouw als een schijnwerper.


Niet alle winkels waren dicht, we ontdekten nog een leuk snuffelwinkeltje met tweedehands boeken (waar wij beiden dol op zijn)




Gisteren reden we langs de IJssel en parkeerden iets ten zuiden van Olst bij landgoed de Haer.
Sneeuwklokjes geven je al een voorjaarsgevoel.



Dit gebied werd gebruikt voor een verdedigingslinie in de koude oorlog. Er waren (geheime) plannen om in geval de Russen zouden komen het hele stroomgebied van de IJssel onder water te zetten.
Misschien kun je het bord lezen als je de foto vergroot.


Het bleek ook een mooi gebied voor een wandeling. Kijk die kunstig gevormde bomen toch eens!








Tenslotte deden we Zwolle nog even aan, waar ze  lampenkappen als straatverlichting gebruiken. Grappig!




Kijk, die kap van je oude tante hangt er ook bij!


Dubbelen met klemmen.


Naar aanleiding van een blogje laatst over het dubbelen met latten van de quilt van Ria kreeg ik een mailtje van Jenny. 
Zij vroeg me advies over het dubbelen met latten. 
Het lukte uiteindelijk toch niet goed en toen kreeg ik een berichtje dat ze op het WWW een andere manier van dubbelen had ontdekt en die werkt wel voor haar. 
In overleg met Jenny mag ik het hier op mijn blog zetten (zij heeft zelf geen blog). Mogelijk kende je dit al, maar  misschien is dit juist voor jou het ei van Columbus. 

Hier op You Tube vind je een filmpje  Het is vrij lang maar heel duidelijk.


Klemmen kocht ze HIER  maar zijn mogelijk ook elders te koop.

En hier de fleurige quilt die Jenny dubbelde met de klemmen. Supermooi!

Hallo Conny,
ik heb de quilt gedubbeld en ik ben er helemaal blij mee.Het werkt voor mij perfect en zoals bij jou het fluitend ging met het oprollen ging het bij mij ook van een leien dakje met de klemmen!!!  Veiligheidsspelden gebruiken, niet dichtmaken en als alles gedaan is klemmen los en dan de veiligheidsspelden dicht maken. Het volgende stuk even doorschuiven,  klemmen zetten en hup daar gaan we weer!!! Voor iedereen waar het niet bij lukt is dit ook een aanrader!
Hartelijke groeten,Jenny

Daar heb ik niks aan toe te voegen, fijn dat deze manier ook goed werkt. Jenny bedankt dat ik het op mijn blog mocht zetten.



Tenslotte het raadseltje.

Wie weet wat er op onderstaande foto staat?


Het waren heerlijke dagen en we kunnen er weer even tegen.
groetjes, Conny






11 opmerkingen:

Floor zei

Die foto.... is toch een apensnuit?
Hij leunt ergens tegenaan, misschien de hoorn van een soort geit? En... heb ik de eerste prijs? :-)
Wat een mooi stadje lijkt me dat Doesburg, en dan die winkel met die prachtige quilts van de tentmakers! Maar goed dat ie dicht was, wat een verleiding zal dat zijn om er ééntje te kopen, al is het maar een kleintje.
Die schitterende boom met aparte wortels, is ook echt een foto waard.

Birgitte aka Bietje zei

Nou, volgens mij tanden van een gorilla. Maar wat doet die hoorn er dan naast. En als ik goed kijk, zie ik er ook niet echt een gorilla gezicht in. Tja, vertel het maar snel.

hennie zei

het is een gehoornde schaap ,weet niet de naam van dit soort schaap helaas.gr.hennie

brigitta seinen zei

Wat heerlijk zo even een paar dagen weg. Wat hebben jullie mazzel gehad met het weer, hier in het Noorden was het koud en héél erg nat.

quilting Jeannet zei

Het ziet er allemaal heel gezellig uit Conny, gezellig zo samen met je man, en wat een prachtige zonnige quilt van Jenny.

Yvonne zei

Het is de snuit van een gehoornd dier maar of het nu een geit of een schaap is.....ik zie het niet! Je hebt zo te lezen een goed bestede vakantie gehad met heerlijke dagen in eigen land. Prachtig die straatjes met die leuke winkeltjes.

Truus zei

Het is mooi langs de IJssel en ben daar ook een paar keer geweest.Mijn man werkte/woonde in Zutphen voordat we elkaar leerden kennen.
Mooie quilt van Jenny.
Het raadsel is een schaap met van die lange hoorns.
gezellige dag
groetjes,Truus uit Drenthe

Ineke zei

Volgens mij een schaap van die grote hoorns.
Ben je niet bij atelier Hartendief in Almen geweest? Ik wil daar nog eens naar toe, zit al heel lang in de planning!

Liefs, Ineke

Yvonne zei

Leuk dat we 'mee op reis' mochten. Ik heb zitten genieten van de mooie en leuke foto's.
Leuke quilt van Jenny. Helemaal voorjaar :o). Ik zal haar methode eens gaan bekijken en wie weet...
Wat het beest betreft... ik denk ook dat het een schaap is. Een Walliser Schwarznase misschien?
Groeten,
Yvonne

conny's quilts en creaties zei

Yvonne wat goed. Je weet zelfs de naam! Die wist ik niet. Binnenkort met foto's van dit schaap op mijn blog.

miekequilt zei

Wat een heerlijk reisje heb je gemaakt. Bedankt voor de foto's. Ik vind get maar een eng beest met die grote tanden in die zwarte snuit v