maandag 16 maart 2015

Smullen op de bee!

Allereerst even dit.

Zaterdagmorgen  om half 9 gaat de bel,
 "De naaimachineman!"
 klinkt er joviaal.
Nog wat slaapdronken geef ik mijn naaimachine aan hem en verdwijnt hij in deze bus.


                              Zo, gewoon voor het huis, wordt mijn machine nagekeken en gerepareerd.
                                                                  Goede service nietwaar?


Smullen


Smullen, ja op de bee,.. 
Smullen van het lekkers natuurlijk, maar vooral van al het moois dat er weer was meegenomen!

Net nadat we ons Quantina Quilters hadden gedoopt, omdat we in de voetbalkantine onze bee hielden, zitten we daar al tijden niet meer.
Doordat Ria met rugpijn niet mobiel genoeg is, komen we nu al maanden gezellig bij haar thuis om te quilten.

We waren met z'n zessen vanmorgen. 
En wat heb ik gesmuld van al het moois!
Kijk maar gauw met me mee.

Dit prachtige huis is nu af. Als je op de foto klikt om hem groot te maken zie je vast ook de leuke bloemen gemaakt van knopen!
(....en de lekkere koeken en paaseitjes....)


Een ander volgde een workshop en liet dit geweldig zelfgemaakte mandje zien.
Natuurlijk werd er uitgelegd hoe het was gemaakt.


De volgende dame is druk aan het quilten.
Het is al bijna af.


Dit is de hele quilt. Mooi en zo lekker kleurig!


Ria zelf beschikt over een turbo quiltnaald (mag ik ém een keer lenen? ) Zij presteert het om binnen twee weken een eenpersoonsquilt, op de rand na, al zo'n beetje helemaal gequilt te hebben.
En niet zo'n beetje recht toe recht aan hoor....


Kun je het zien?


Dan komt er uit een andere tas alweer een prachtig werkstuk.


En nog één...sommige mensen gaan gewoon als een speer.


Jane staat natuurlijk ook op de lijst, en wel met een erg lastig blokje.


Even op een "mobiele werkplek" inzoomen.


Zelf ontworpen blokjes van Ria.


Die kennen jullie vast ook wel.


Jammer, deze lag net verkeerd om.


Blokkenmapje


Mijn mandjes, tijdens de bee heb ik er met de hand weer een randje aan gezet.
Nu mijn machientje het weer doet ga ik daar de rest mee doen.


Tenslotte mochten we even in Ria's prachtige quiltkamer rondkijken


Dat ze erg graag doorquilt zie je hier wel aan...


Met een hoofd vol plannen en inspiratie kwam ik weer thuis.
Wat was het weer leuk allemaal!
Tot in april maar weer.

Fijne week gewenst, groetjes, Conny

6 opmerkingen:

Yvonne zei

Wat is een QuiltBee toch een verrijking van ons leven hè Conny? Zoveel leuke en mooie dingen om te delen met elkaar!

Judith zei

wat een inspirerende bee! echt te gek waar iedereen mee bezig is. Hier kom je als lezer al helemaal gelukkig bij vandaan, laat staan wanneer je er zelf bij bent geweest! Dank voor alle foto's, met recht 'smullen'

Floor zei

Gezellig zo'n bee met zulke enthousiaste leden. Leuk toch om al die quilts in wording te zien?
Fijn als je zoveel quiltmallen hebt, daar gaat het toch het beste mee.

quiltingmieke zei

Piep dat was weer zalig, zoveel moois knuf

ria zei

Het was echt weer super gezellig gistermorgen, ben na die tijd ook altijd beetje hyper :-) omdat je zoveel leuke dingen voorbij ziet komen.
Nu maar lekker van het mooie weer genieten met een freubelwerkje.
Groetjes Ria

Guusje, zei

Wat mooi allemaal, leuk dat we even mee mogen genieten van jullie bee.